دانلود بازی تکینگی (Singularity) نسخه GOG
Singularity که در سال 2010 توسط Raven Software توسعه یافته و توسط Activision منتشر شده، یک بازی اکشن ماجراجویی اول شخص است که بدون زحمت عناصر ترسناک، علمی تخیلی و داستان گویی عمیق را با هم ترکیب می کند. با پس زمینه جزیره رها شده کاتورگا-12 در سال 1955، بازیکن در روایتی غنی غوطه ور شده که مفاهیم دستکاری زمان، انتخاب های اخلاقی و عواقب آزمایش های انسانی را مورد بررسی قرار می دهد. داستان حول محور کاپیتان ناتانیل رنکو، یک سرباز ارتش ایالات متحده است که پس از تشخیص سیگنال مرموز از جزیره به کاتورگا-12 فرستاده می شود. چیزی که او و تیمش به زودی کشف می کنند یک مرکز تحقیقاتی فوق سری شوروی است که درگیر آزمایشات خطرناکی با عنصر قدرتمندی به نام عنصر 99 می باشد.
همانطور که رنکو جزیره را کاوش کرده، بازیکن تاریخ کاتورگا-12 را کشف می کند، جایی که دانشمندان تلاش کردند از توانایی های این عنصر استفاده کنند که منجر به عواقب فاجعه بار و وحشتناکی شد. همانطور که رنکو عمیق تر به مسائل مرکز تحقیقاتی می پردازد، با شخصیت های مختلفی از جمله بقایای شبح مانند گذشته جزیره و موجودات تهدید آمیزی که اکنون در آن زندگی می کنند، روبرو می شود. بازی به طور یکپارچه گیم پلی امروزی را با فلاش بک ها و دیدگاه های گذشته ترکیب کرده و روایتی قانع کننده ایجاد می کند که بازیکن را درگیر نگه می دارد.
سینگولاریتی از مکانیک های شوتر اول شخص کلاسیک استفاده می کند، اما عناصر گیم پلی خلاقانه ای را معرفی کرده که آن را از بازی های هم عصر خود متمایز می کند. قرار دادن TMD (دستگاه دستکاری زمان) به عنوان یکی از ویژگی های اصلی گیم پلی عمل کرده که به پلیر اجازه می دهد زمان و مکان را برای حل معما، شکست دادن دشمنان و حرکت در محیط دستکاری نماید. با دستگاه TMD، رنکو می تواند اشیا و دشمنان را دستکاری کرده و به طور موثر جزر و مد جنگ را تغییر دهد. به عنوان مثال، بازیکن می تواند یک دشمن رو به زوال را به شکل انسانی خود برگرداند یا روند پیری یک مانع ساختاری را برای ایجاد مسیرهای جدید تسریع کند. این مکانیک خاص نه تنها مبارزه را تقویت کرده، بلکه بازیکن را به تفکر استراتژیک در مورد نحوه برخورد با چالش ها ترغیب می کند. فضای بازی هم دلخراش و هم مسحور کننده است.
کارگردانی هنری زیبایی متروک کاتورگا-12 را با ساختمان های در حال فرو ریختن، مناظر وحشتناک و بقایای نگران کننده از گذشته جزیره را به تصویر می کشد. بخش طراحی صدا نیز تکمیل کننده سبک بصری بوده و با نویزهای محیطی، جلوه های صوتی سرد کننده و میزان صدایی که تنش و فضای پیش بینی را افزایش می دهد. فراتر از گیم پلی درونی و داستان جذاب، بازی به موضوعات عمیق تری مانند معضلات اخلاقی آزمایش های عملی، فساد قدرت و شکنندگی زمان می پردازد. بازیکن اغلب با انتخاب هایی مواجه شده که این پیچیدگی اخلاقی را منعکس و بر نتیجه روایت تاثیر گذاشته و بر اساس اعمالشان پایان های متفاوتی را ارائه می دهد. این بازی بازیکن را به چالش کشیده تا در مورد پیامدهای جاه طلبی کنترل نشده و عواقب وخیم بازی با زمان و زندگی فکر کرده و آن را به یک تجربه فکری و همچنین یک ماجراجویی مهیج تبدیل می کند.
علیرغم استقبال مثبت، Singularity به موفقیت تجاری قابل توجهی دست پیدا نکرد و همین امر منجر به عدم گسترش این فرنچایز شد. با این حال، از آن زمان در میان گیمرهایی که از رویکرد متمایز در ژانر شوتر استقبال می کنند، طرفدارانی پیدا کرد. به طور کل، این بازی به عنوان شاهدی بر پتانسیل ترکیب داستان سرایی، مکانیک های نوآورانه و محیط های غوطه ور در ژانر شوتر اول شخص است. کاوش آن در دستکاری زمان یک نشانه به یاد ماندنی بوده که همچنان در بین بازیکنان طنین انداز می شود و به عنوان یک ورودی خاص در قلمرو بازی های ویدیویی مبتنی بر روایت عمل می کند.
ارسال دیدگاه