دانلود بازی اسیر جنگی جنگ جهانی دوم (Prisoner of War) برای کامپیوتر
Prisoner of War یک بازی ویدیویی تاکتیکی جذاب است که بازیکن را به جای کاپیتان لوئیس استون (Captain Lewis Stone) سرباز متفقین که در طول جنگ جهانی دوم اسیر شده، قرار می دهد. این بازی اکشن ماجراجویی مبتنی بر مخفی کاری که توسط استودیوی بریتانیایی Wide Games توسعه یافته و توسط Codemasters منتشر شده است، در سال 2002 برای پلتفرم های مختلف از جمله پلی استیشن 2، ایکس باکس و مایکروسافت ویندوز انتشار یافت. داستان بازی در آلمان و در دوران اوج جنگ جهانی دوم جریان داشته، جایی که پلیر خود را در محدوده های محافظت شده اردوگاه اسیران جنگی نازی (POW) به نام استالاگ لوفت (Stalag Luft) اسیر می بیند.
به عنوان شخصیت کاپیتان، هدف این است که زنده بمانید، فرار کنید و از داخل ماشین های جنگی آلمان را خراب نماید. این بازی واقعیت های سخت و چالش هایی را که اسرا در طول جنگ با آن ها روبرو بودند را مورد بررسی قرار داده و آن را به یک تجربه خاص و احساسی تبدیل کرده است. یکی از ویژگی های شاخص بازی اسیران جنگی فضای طراحی شده آن می باشد. توسعه دهندگان توانسته اند حس واقع گرایی و اصالت را در جلوه های بصری و صوتی بازی پیاده سازی نمایند. تصویر اردوگاه اسرا از نظر جزئیات کامل بوده، از برج های مراقبت باشکوه و حصارهای سیم خاردار گرفته تا پادگان های کم نور و تونل های فرار که حالت کلاستروفوبیک به شما دست خواهد داد. علاوه بر این، استفاده از صداهای اصلی و صداهای پس زمینه ظریف به طور موثری غوطه وری را افزایش داده و دائما شرایط سختی را که بازیکن در آن قرار دارد را یادآوری می کند. مکانیک گیم پلی بازی حول محور مخفی کاری و باهوشی می چرخد.
به عنوان یک اسیر جنگی، کاپیتان استون باید در اردوگاه دشمن بدون ایجاد هیچ شکی از سوی نگهبانان یا سایر زندانیان حرکت نماید. پلیر باید محیط اطراف خود را زیر نظر داشته و الگوهای گشت زنی نگهبانان را بررسی کند و از محیط نیز به نفع خود استفاده نماید. بازی به صورت هوشمندانه تنش و استراتژی را متعادل می کند و بازیکن را وادار می سازد تا روی پای خود فکر کند و حرکاتش را برنامه ریزی کرده تا از دستگیر شدن جلوگیری کند. برای کمک به تلاش های خود در فرار، بازیکن می تواند با دیگر اسیران جنگی تعاملی داشته باشد و در ماموریت های مختلف با هم همکاری کنند. این ویژگی یک پویایی اجتماعی به بازی اضافه کرده که زندانیان اغلب دارای مهارت های خاصی بوده و می توانید به نفع خود استفاده کنید. یافتن راه های ارتباط و همکاری با سایر زندانیان برای موفقیت طرح فرار بسیار ضروری می باشد.
بازی Prisoner of War: World War II دارای یک سیستم استتار عالی بوده که به بازیکن اجازه داده که یونیفرم های آلمانی را بدزدد و آن را بپوشد و آزادانه در کمپ کاوش نماید. این مکانیک لایه دیگری از عمق به گیم پلی را اضافه می کند، زیرا پلیر باید به طور قانع کننده ای خود را شبیه دیگر سربازان آلمانی کرده و با نگهبانان تعامل داشته باشد تا از ایجاد شک جلوگیری کند. همچنین بازیکن می تواند با استراق سمع مکالمات و سرقت اسناد مهم اطلاعات جمع آوری کرده و از آنها در اردوگاه و طرح خود استفاده نماید. داستان بازی از طریق مجموعه ای از ماموریت ها و اهداف جانبی آشکار شده که هر یک چالش خاصی را فراهم می کند و با منابع ارزشمند و اطلاعات حیاتی به بازیکن پاداش می دهد. در حالی که هدف اصلی بازی فرار از کمپ می باشد، اما پلیر می تواند وظایف اختیاری دیگری مانند جمع آوری تدارکات، جذب متحدان و برهم زدن تلاش های جنگی آلمان را انجام دهد. این رویکرد باز به بازیکن احساس عاملیت داده و مسیرها و استراتژی های متعددی را برای دستیابی به اهدافشان امکان پذیر می سازد.
ارسال دیدگاه